Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Svar på fråga:

Av Frida Christiansson - 13 juni 2010 12:21

Förresten glömde jag svara på en kommentar i förra inlägget som jag fått så jag gör det nu;


Hej. Hade jättegärna vilja ha ett eget smyckesmärke! :) Så hade varit jätteroligt om du kunde svara på några frågor :)
1. Var har du beställt dina märken med ditt smyckesnamn på? Och var det jättedyrt?
2. Tjänar man mycket på att sälja smycken? Alltså ungefär hur ofta får du beställningar och ungefär hur mycket tar du betalt per smycke? :) Hade varit bra om du kunde svara i ett inlägg här på bloggen. Ha det bra! :)


1: Jag har beställt en så kallad TagMate från http://www.infinitystamps.com/ . Det är alltså den man använder för att stämpla. Företaget ligger i USA så utöver kostnaden för TagMate + de tillbehör du behöver tillkommer frakt. Ett TagMate-system kostar $240.00 och jag köpte till ett "Blackening & polishing kit" som kostar $35.00. Sen behöver du såklart "tags" också, det kostar $88.56. Så det blir ganska mycket pengar. Hur det hela fungerar finns det bra beskrivningar på hemsidan :)


2. Som det är nu tar jag oftast inte mycket mer betalt än vad det kostar  för mig att tillverka smyckena, däremot  ska jag och ett par vänner starta ett företag till hösten där jag säljer mina smycken och då kommer jag självklart ta lite mer betalt. Hur många beställningar jag får är helt olika, vissa perioder är det inga alls och andra perioder kommer massor av beställningar.


Hoppas du fick bra svar på dina frågor :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Christiansson - 19 april 2012 12:28

     

Av Frida Christiansson - 12 april 2012 14:31

       

Av Frida Christiansson - 28 november 2011 20:00

             Mycket dåliga bilder men jag hittar inte min kamera så dessa får duga sålänge! Halsbandet är förresten långt med ett stort kors och många hängen runtom.         ...

Av Frida Christiansson - 15 november 2011 12:27

Här är för enkelhetens skull ett inlägg med bara halsband!     Sålt!       Sålt!                                                            Sålt!                              ...

Av Frida Christiansson - 14 november 2011 12:40

Jag fick frågan om jag gjort några örhängen, så här är kort på några jag har gjort:                      ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards